„За книгите“ - всички рецензии за книги, подредени по имената на Издателствата!
Студии и изследвания
Катя Станева, „Робско битие и изход (българските писатели за реформите в Османската империя)“
Катя Станева, „Акустиките на гласа, който „гърми и тътне“: великите вини на великите сили според Христо Ботев“
Юлиян Разсуканов, „Романът „Тютюн“ от Димитър Димов – интелектуална ваксина срещу болестта олигархически колективизъм“
Виктория Кирилова, „Естетическата роля на метафората в поетиката на Пруст“
Георги Стайков, „От текст към хипертекст“
Панайот Карагьозов, „Силата на любовта и любовта на силата“ във взаимночетящите се малки литератури“
Борис Ангелов, „Дебатът Славейков - Вазов или идеологът на „Мисъл“ срещу идеологът на нацията“
Сирма Данова, „Редукции на мита в поемата „Ахасфер“ от Н. Лилиев“
Сирма Данова, „Хляб, плът и комунизъм в „Чевенгур“ на Платонов“
Мая Горчева, „Иконите спят“ от Гео Милев: културноисторическата памет на модерната психолирика
Мая Горчева, „Сънят на иконите и будната памет за фолклорния образец:
Народните песни, скрити в епиграфите на цикъла „Иконите спят“ от Гео Милев“
Мая Горчева, „Елегичен авангард (вариацията „Гроб“ от „Иконите спят“ на Гео Милев между
литературни предходници и естетически експеримент)“
Мая Горчева, „Романът дневник и мимикриите на авторството“
Мая Горчева, „Историческата трилогия на Яна Язова - „примери“ от катехизиса на националния бунт“
Мая Горчева, „Цитатите в поезията на Димитър Подвързачов“
Илиана Монова, „Миг“ от Д. Дебелянов и „Конь блед“ от В. Брюсов“
Дарин Тенев, „Каква му е Хекуба“
Васил Видински, „Перифериите на новите медии“
Константин Стоянов - Окела
Иван Христов, „Черен прах“
Лиляна Табакова, „Чудната реалност, магическият реализъм и митът за културната идентичност на Латинска Америка“
Таня Гергова, „Възможности на проповядващото слово в текстовете на Артур Кьослер“
Оперативна критика
Мая Горчева, „За читателското търпение, но не за удоволствието да бъдеш подвеждан“
Виктория Бешлийска, „Да си заразен с Университет“
Димитър Камбуров, „Моралът на тривиума“ (Пол Остър, „Нюйоркска трилогия“)
Кристина Йорданова, „Реторика на идентичността в „Бавността“ на Милан Кундера“ и други статии
Красимира Джисова, „Литурне. Подгрей българската литература“
Силвия Чолева, „Пречисто наслаждение“
Владимир Трендафилов, „Бележки върху днешанта ни литература. Статии 2004“
Йордан Ефтимов, „Понятието за магически реализъм - и балкански колизии“
Лора Шумкова, „Интертекстове от една изложба“
Мария Липискова, „Пощенски картички - „Писма до Гаустин“ на Георги Господинов“
Розалия Ликова, „Предизвикателствата на Йордан Ефтимов“, „Жан-Франсоа Лиотар“
Веселин Вълев, „Човешката грижа. Противопоставяне и хармония в художествената логика на „Другоселец“
Влади Владев
Виктория Кирилова, „Непосилната лекота на битието“ - лудическа експозиция на „грешката“
Галина Иванова Георгиева, „Ситуация-post-четене вариант на „Култура на лъжата“ на Д. Угрешич“
Травис Джепесън, „За „Естествен роман“ на Георги Господинов“
Теодора Цанкова, „Романът на Хавиер Мариас „Сърце тъй бяло“
Емилиян Николов, „Човекът от Изтока и човекът от Запада в „Травнишка хроника“ на Иво Андрич“
Теория на литературата
Ролан Барт, „Смъртта на Автора“, пр. Албена Стамболова
Тери Игълтън, „Що е литература?“, пр. Румяна Рубенова
Хорст Щайнметц, „Как се чете модерна поезия“, пр. Борис Минков
Литературна критика - архив
Д-р Васил Балджиев, „Критика върху „Под игото“
Васил Пундев, „Диаболичният разказ“
Димо Кьорчев, „Тъгите ни“
Чавдар Мутафов, „Банално изкуство“, „Плакатът“, „Зеленият кон“ и др.
Тончо Жечев, „Митът за Одисей“
Константин Гълъбов, „Към младежта“ - литературен кръг „Стрелец“ (1926 г.)
Атанас Илиев, „Конфликтът между родното и чуждото“ (1926 г.)
Александър Балабанов, „България и класическата култура“, „Модерно и антично“
Янко Янев, „Творчество и съвест“
Дискусии
„Наградите за книги“
„Критиката за книги в медиите“
„Литература в Мрежата?“
---
! Ако искате да помогнете за популяризирането на електронното списание и виртуална библиотека „Литературен клуб“ и имате собствен сайт, можете да погледнете тук - https://linkove.litclub.bg/link.htm !
|